Dag 1: dagje in lucht richting Phoenix

20 mei 2018 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Vlucht van Zaventem naar Chicago en van daar naar Phoenix

Om 7u stonden we gepakt en gezakt klaar om opgehaald te worden door taxi Charly. Deze bracht ons naar de luchthaven van Zaventem. Waar we om 11u vertrokken zijn voor een vlucht van 8u en 15 minuten naar Chicago. (in chicago is het regenachtig weer en 7.5°C)

Daarna zijn we gaan aanschuiven aan de douane. Ik had hier zoveel bang voor maar eigenlijk viel dat best wel mee. Eens door de douane onze valiezen opgehaald. Deze terug gaan inchecken voor onze volgende vlucht. Op zoek naar terminal van trein, waar we toch even mee bezig geweest zijn. Die ons verder brengt naar terminal 1 van de luchthaven. Daar opnieuw gaan aanschuiven voor de douane.  Nog een pit stop en een cola kopen. En  nog 15 minuten over voor boarding.

De vlucht van Chicago naar Phoenix duurde 3u en 15min. (Hier is het 35°C en zonnig) Zodra we onze koffers hadden, zijn we opzoek gegaan naar de stop van de shuttlebus. Die ons naar het verhuurcenter breng voor onze auto. In dit centrum zitten meerder verhuur bedrijven voor auto's. Elk bedrijf heeft hier zijn eigen verdiep. Dus na al het papier werk zijn we met onze wagen en gps vertrokken richting ons eerste verblijf plaats.

onze huur wagen

Onze eerste verblijf plaats is hotel  Holiday Inn Express en suites Phoenix airport. Dit is een klein hotel, waar ze zeer vriendelijk en behulpzaam waren. De kamer zeer netjes en proper.

Holiday Inn Express en Suites Phoenix AirportSAM_0713SAM_0715

We hebben geen tijd gehad om gebruik te nemen van het zwembad.                                                                                                                      Nadien zijn we nog langs de supermarkt gereden. Zodat we morgen al zeker waren van een picknick. Wij hebben er voor gekozen om vaak eten te halen in supermarkt om te eten onderweg en op de kamer. Nadien is het tijd om te gaan slapen. Het is nu in Chicago 21u20 en wij zijn ongeveer 24 uur wakker.

1. Moeke Rita en vaker eddy:
    21 mei 2018
    rust dan maar goed uit het is nogal een gedoe eer dat je er bent.
    maar het zal waarschijnlijk nog avontuurlijker worden veel plezier
    en warme groetjes uit Spanje xx
  2. Laeremans:
    21 mei 2018
    rust maar goed uit ons emily haar verjaardagfeestje was goed het eten was hamburger en worst en als dessert vla ,appelcake ,chocolademousse en tiramessou
    het was heel warm weer .Vandaag zijn we naar intratuin geweest bloemekes gaan halen en dan planten he vandaag was het ook warm maar rond 6uur is het beginnen te onweren .de bomma had gevraagd of u zichtkaartjes kon meebrengen ik was dat vergeten te vragen amuseer jullie dikke kus van moeke en vake
  3. Laeremans:
    22 mei 2018
    we hebben jullie eerste aarbeidjes geplukt ze zijn heel lekker
  4. Kelly en Steven West-Amerika:
    24 mei 2018
    dat van de zichtkaartjes lees ik nu pas. En we zijn al op twee plaatsen geweest.