Dag 17 San Francisco - Monterey

5 juni 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

Op dag 17 zijn   we om 6u op gestaan om voor de hoge drukte uit het verkeer van San Francisco te zijn. Het was druk maar we hebben nergens stil gestaan. Eens we San Francisco uit waren zijn we de Highway 1 opgegaan. Dit is de kustweg van San Francisco naar Las Angelos. Zodra we deze weg opreden was het uitzicht prachtig aan uw rechter kant zien we regelmatig te zee. Voor de rest groen, heuvels echt prachtig. Onderweg zijn we naar Half Moon bay state Beach gereden. We waren daar om 8u en toen was het heel bewolkt. Vanwege  het zo bewolkt was en het gewoon een mooi strand is, zijn we gewoon door gereden.

Ongeveer 50 minuten later zijn we onderweg gestopt aan Shark Fin Gove. Die zie je plots tussen de rotsen naast de weg. Daardoor zijn wij er  eerst voorbij gereden en moeten terug draaien.

Shark Fin Cove

Daarna zijn we door gereden naar Santa Cruz  Boardwalk hier we een stukje gaan wandelen. Het meeste was er nog dicht en Steven had deze nacht niet goed geslapen. Dus besloten niet te wachten tot 10u en maar ineens verder te rijden.

We zijn in Capitola wat gaan rond rijden. Het is echt een mooi gekleurd dorpje en de moeite om eens te passeren.

Daarna zijn we door gereden naar Monterey. We waren om 11u40 al aan het hotel Red Roof Inn. Een beetje te vroeg om in te checken. Daar een map gevraagd met punten die we wilde bezoeken.

We zijn eerste naar Fishermans's Warf in Monterey gereden om te gaan eten. We zijn een vissers restaurant binnen gegaan en hebben beide een geweldig en zeer lekker gerecht uitgekozen.

Visrestaurant Fisherman's Warf MontereyFhisherman's Warf MontereyFisherman's Wharf MontereyVisrestaurant Fisherman's Warf Monterey

Met onze buikjes over gevuld zijn we richting Pebels Beach gereden om de 17 miles drive te gaan doen. Dit is een afgesloten gebied waar verschillende golf terreinen  liggen, hier liggen vele dure woning en er zijn zeer mooie uitzichtpunten. Zeer leuk om eens te doen. Om deze weg te mogen rijden moet je wel 10 dollar per wagen betalen.

17 mile drive Pebble Beach17 mile drive Pebble Beach17 mile drive Pebble Beach17 mile drive Pebble Beach

Nadien zijn we ons gaan inchecken in ons hotel. Nadien was het te laat om nog naar het Monterey Auqarium te rijden. We zijn nog drinken gaan halen in de supermarkt. En vanwege ik zo moe was hebben we de rust op onze kamer opgezocht.