Dag 18: Monterey - San Simeon

6 juni 2018 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Deze ochtend hebben we een ontbijt genomen in ons hotel. Het was een kleine keuze maar meer dan voldoende om een tijdje verder te kunnen. We hadden de keuze uit wit en bruin brood dat je kon roosteren. Met wat soorten jam. Er waren ontbijt koeken. Er waren mensen die hier niets van moesten hebben en zelf commentaar gaven op appelsiensap. Maar dit is zo in america anders moet je duurdere hotel boeken.

Onze dag kan starten. Wij naar het Monterey Aqarium. Dit is echt mooi en de moeite. Wij zijn hier gewoon door gegaan. Hebben geen show en maar 1 voeder moment meegenomen. Om tijd te sparen en hebben hier 2.5u door gelopen. Het kost wel 50 dollar per persoon maar het was echt de moeite.

Nu op naar Highway 1. Na een kortte rit zijn we afgedraaid naar het dorp Carmel. Hier was ooit Clint Eastwod burgermeester. Wij zagen niet meer dan straatjes met winkels en ze hadden allemaal leuke gevels. We zijn een hele leuke bakkerij tegen gekomen en konden het niet laten om hier binnen te gaan. We hebben hier elks iets leuk en lekker meegenomen en een broodje gekocht. Hiermee hadden we onze picknick voor vandaag mee.

We nemen de wagen en keren terug naar de highway 1en wij rijden richting de Big Sur. De Big Sur is de naam voor de uitzichten die we hier tegen komen. Het is echt prachtig. Jammer genoeg zijn ze aan de Highway 1 aan het werken en konden we niet door rijden. We zijn aan het begin van Julia Pheiffer Burns State Park terug gedraaid.

uitzichtpunt langs de Big Suruitzichtpunt langs de Big Sur

Bijna terug aan Carmel zijn we nog de Point Lobos Reserve gaan bezoeken die zeer mooi was.

Point Lobos ReservePoint Lobos Reserve

Point Lobos Reserve

Dan zijn we terug gereden naar Monterey om richting Salinas te rijden  en zo de interstate 101 op te rijden om zo naar San Simeon. Hier aangekomen zijn we incheckt voor 1 nacht in hotel Courtesy Inn. Hier waren ze iets minder vriendelijk. Ze wilde ons ook laten betalen voor deze nacht terwijl we deze al betaald hadden. De kamer was heel groot en proper alleen de gordijn van de douche was voor de eerste keer deze vakantie niet zo proper vond ik. Nog een fijne avond iedereen en slaapwel.

1. Moeke Rita en vaker eddy:
    7 juni 2018
    Wij zijn blij dat we nog eens konden volgen want de wifi is hier klote en berichtjes sturen is ook een ramp hier voor de rest alles goed wel wispelturig weer maar niet koud groetjes van uit Spanje xx
  2. Tessa:
    7 juni 2018
    Amai, wat een drukke planning, jullie gaan daarna nog een week nodig hebben om thuis uit te rusten 🤣.
    Geniet ervan en veel plezier
  3. Laeremans:
    hier is het veel te warm in het busje 40
    graden vandaag was het iets beter 32 graden
    het is stillekes aan zijn einde aan het komen he het is precies of ge nog maar juist vertrokken bent grt moeke en vake