Dag 2: Phoenix - Sedona -Grand Canyon

21 mei 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Voor dag en douw waren we al wakker. Het tijdsverschil wordt toch even wennen. Om 7u gaan ontbijten. Voor het Amerikaans ontbijt was dit uitgebreid en best lekker. Alleen het brood is toch iets  waar ze van ons nog iets te leren hebben (en dat de rest van onze vakantie zo blijft).

ontbijt in Holiday Inn Express en Suites Phoenix Airportontbijt in Holiday Inn Express en Suites Phoenix Airport

Rond 8u hebben we het hotel verlaten en hebben we Phoenix achter ons gelaten. De uitzichten op natuur en cactussen die je hebt op de interstate geeft direct een vakantie gevoel in Amerika.                                                                                                                                                            Wij zijn naar  Sendona gereden. We zijn in het Rager Park gestopt. Het uitzicht hier is prachtig op mooie rode rotsen. In het centrum hebben we onze America The Beautiful Pass gekocht (80 dollar). Hier mee kunnen we verschillende parken binnen zonder telkens te moeten betalen.

SedonaHet nationaal domein rond SedonaSedonaSedonaSedona

We hebben genoten van de uitzichten terwijl we door Sedona reden.

Daarna zijn we naar West Fork gereden om een wandeling te gaan maken aan Oak Creek en Oak Creek Canyon. Dit was zeer mooi en leuk om te doen, je mag echt de creek meerdere malen oversteken over stenen.

West ForkWest ForkWest ForkWest ForkWest Fork

Wij hebben gekozen om maar een deel van de wandeling te maken. Zodat we nog tijd hadden om andere dingen te doen.  Door de warmte hebben we er voor gekozen om te picknicken in de auto.

Nadien zijn we naar Flagstaff gereden. Hier hebben we eens rond gewandeld en iets getrokken (dat was nu eens slechte limonade ba).

Flagstaff

Het werd stilaan bewolkt en ook frisser. Daarom besloten ineens door te rijden naar de Gran Canyon. Zodat we rond 17u20 aankwamen in het gigantische park.

Gran CanyonGran Canyon

Wij hebben ons ingecheckt voor 2 nachten in het Yavapai Lodge West. De kamer waren proper en zeer netjes, ze kunnen wel een opfrissing gebruiken. De Lodge had geen airco. Dit hebben we niet gemist vanwege het 's avonds en 's nachts heel er afkoelde.

Yavapai Lodge West Grand Canyon

We zijn naar de supermarkt gaan inkopen doen voor de volgende dag en hebben pizza gegeten bij het eethuisjes dat hieraan verbonden was.

Grand Canyon

Nadien was het na een zeer mooie en intensieve dag tijd om te gaan slapen.

1. Moeke Rita en vaker eddy:
    24 mei 2018
    dat zag er allemaal dik in orde uit mooie foto s geniet er maar van dat doen wij hier ook.
    die pizza zag er ook wel goed uit honger zal je ginder ook niet lijden zeker,nog veel plezier xxx