voorgeschiedenis

19 mei 2018

Wij droomde al vele jaren van een vakantie in Amerika.

Twee en half jaar kwamen we tot het besef hoe langer we het blijven uitstellen, hoe kleiner de kans dat we werkelijk onze droom ooit in uitvoering gingen brengen.  Daarom zijn we beginnen kijken wat willen wij zien van Amerika (en dat is mega veel). Dus zijn we gaan kiezen voor bepaald deel van Amerika waar we beide het meeste wilde zien. Hieruit ontstond het eerste plan. En kwamen al snel tot de conclusie dat we best voor minstens 3 weken moesten plannen.

Wat er voor zorgde dat we beide hier goedkeuring moesten aanvragen op het werk. Dit omdat we beide normaal maar twee weken na elkaar mogen verlof nemen.

Dan bekijken hoe gaan we rijden waar gaan we stoppen. Informatie verzamelen door lezen van reisblogs, vragen stellen aan schoonbroer en aan reisbureau. Zo kreeg ons plan een vorm. Een jaar voor vertrek gaven we ons plan door aan het reisbureau om alles vast te leggen. Zodat we niet continu bezig moesten zijn met de beste deals enz.

Ik maakte ons eigen routeboek.

Een kleine drie weken voor ons vertrek ben ik de tickets en het routeboek gaan halen. Waarop het aftellen kon beginnen.  We waren voor de eerste keer in ons leven zolang van huis en hadden nog nooit een wagen gehuurd. Dus dit was voor ons allemaal super spannend.

De week voor we op vakantie gingen begaf het wasmachine zich na 13 jaren dienst. Wat toch even voor een klein probleem zorgde. Dus enkele dagen voor ons vertrek kon het wassen, strijken en inpakken beginnen. Dus no stress.

De dag voor ons vertrek ging mijn partner de koffers beneden klaar zetten. Waarop één van koffers zijn handvat afbrak boven aan de trap en besloot alleen naar beneden te komen. Liever nu als over enkele dagen. Dus alles overgeladen in andere koffer.

En ons avontuur kon beginnen.

1. Moeke Rita en vaker eddy:
    19 mei 2018