Dag 12: Mammoth Lake - Yosemite National Park

31 mei 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Deze ochtend hebben we om 7u30 gaan ontbijten genomen in het hotel.  Daarna zijn we richting r Yosemite National Park gereden. De weg hier naar toe was al zeer bergachtig. We zijn Hosemite National Park binnen gereden langs de Oostelijke kant. Zodat we over de Tioga Pass gaan rijden zijn. Deze weg wordt aangeraden en heel prachtig en zeer afwisselend. Echt de moeite deze tijd van het jaar. Hier en daar stond je plots tussen de sneeuw en dan weer in het groen. Het zorgde ook voor mooie stromen water. De rivieren bevatten hoge stroom door het vele water.

yosemitie National ParkYosemiti National ParkYosemiti National Park

Nadien zijn we door gereden naar ons hotel Yosemite View Lodge. We waren hier om 13u gaan navragen of we al konden inchecken. Ze melden dat we de sleutel konden krijgen om 14u30. Besloten daar te picknicken en te bekijken wat we vandaag en morgen wilde doen. Nadien nog eens gaan kijken in winkeltje. Om 14u25 gaan horen of we de sleutel al konden krijgen. Deze juffrouw wilde pas horen of de kamer klaar was om 14u30 dus we moesten nog 5 minuten wachten. Toen hoorde we dat ze de kamers door kregen. Terwijl we terug gingen aanschuiven hoorde we dat het interieurteam pauze had en niet mocht gestoord worden. Uiteindelijk na lang wachten tot ze onze kamer terug vonden kregen we de sleutel. Wij hadden beide het gevoel geen enkele keer vriendelijk behandeld geweest te zijn.

Dan naar onze kamer deze was ruim en had een keukentje. Ze kamer was redelijk proper, het materiaal uit de keuken wilde je niet gebruiken. We hadden een mooi terras maar konden er niet gaan zitten omdat alles zo vuil was dit was zeer jammer omdat het ideaal geweest was om 's avonds onze dag te bespreken en onze volgende dag voor te bereiden.

Nadien zijn we terug gereden naar Yosemite Nationaal Park om de Glacier Point Road te doen, met als eind punt Glacier Point die prachtig was. Gaf mooi uitzicht op de half Dome en 2 watervallen.

Yosemiti National Park

Na het genieten terug gereden naar het hotel om daar gaan te eten in het restaurant. (Ook hier waren ze niet zo vriendelijk) We hebben beide wel goed gegeten. Nadien gaan rusten op onze kamer.