Dag 13: Yosemite National Park

1 juni 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Deze ochtend zijn we vroeg opgestaan. Gepakt met een picknick en voldoende water in onze rugzak. Zijn wij naar  Yosemite Village gereden. Om een wandeling te doen langs  de Yosemite Valls. Onze wandeling is 3.2 mile recht naar boven over vrij slechte weg. Onderweg komen we de Lower waterval tegen die prachtig is en zijn verneveling zorgt voor afkoeling. Hier hebben we voor de eerste keer gepicknickt. Boven aangekomen is het uitzicht prachtig. Dan een stukje stijl naar beneden naar de Upper waterval. Deze is ook prachtig. Nadien zijn we nog 1.2 mile verder gegaan naar het Yosemite point wat ook prachtig is. Hier hebben we voor de tweede keer gepicknickt. En nu de ganse weg terug naar beneden. Het was toch heel goed kijken waar we onze voeten zetten en nog regelmatig glijden we weg en waren we blij  recht te blijven staan.

Yosemite National Park begin van wandeling Yosemite fallswandeling Yosemite Valls

wandeling Yosemite Vallswandeling Yosemite Vallswandeling Yosemite Valls

wildlife Yosemite national Park

Als we terug kijken zijn we heel blij deze wandeling gedaan te hebben. Maar als we alles op voorhand wisten voor mensen die niet goed in conditie waren en dit in combinatie met continu de zon op ons naar boven. Zouden we zelf terug gedraaid zijn na we de eerste waterval bewonderd hadden.

Nadien zijn we gaan douche op onze kamer en pizza gaan eten in de pizzeria van ons hotel. En ondertussen heb ik er voor gekozen om onze kledij te gaan wassen in de wasserij van het werk. De pizza was zeer lekker, maar ook hier waren ze niet zo vriendelijk voor america.

Nadien was ons  kaarsje uit en zijn we gaan rusten.